• معرفی
    • مسئولیت‌ها
    • مصاحبه‌ها
    • از نگاه دیگران
    • معرفی
  • اخبار
    • تمام اخبار
    • آستان
    • مؤسسه دارالحدیث
    • پژوهشگاه و دانشگاه قرآن و حدیث
    • اخبار درس‌ها
    • مراسم و همایش
    • دیدار‌ها و بازدیدها
    • اخبار نشر
    • مراسم تشییع و ترحیم
    • سایر اخبار
  • آثار و تألیف‌ها
  • درس‌ها
  • سخنرانی‌ها
  • خاطره‌‌ها
  • یادداشت‌ها
  • نگارخانه
/ خانه / اخبار / پژوهشگاه و دانشگاه قرآن و حدیث / كارهای فرهنگی بايد به گونه‌ای باشد كه برای دانشجو جاذبه داشته باشد
×

ارسال ایمیل

در حال ارسال اطلاعات
لطفا تیک "من ربات نیستم" را بزنید !
تاريخ : 1388/05/04 | کد : 50002 | بازدید : 1967

كارهای فرهنگی بايد به گونه‌ای باشد كه برای دانشجو جاذبه داشته باشد

كارهای فرهنگی بايد به گونه‌ای باشد كه برای دانشجو جاذبه داشته باشد
حضرت آيت الله ری‌شهری بر نقش معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در شكل گيری شخصيت فرهنگی و سياسی دانشجويان تاكيد كرد.
دیگر رسانه‌ها

به گزارش راوی، به نقل از روابط عمومی دانشكده علوم حديث، وی 25 خرداد در جمع مديران فرهنگی دانشگاه‌های منطقه يك كشور در دانشكده علوم حديث سخن می‌گفت، نقش معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و برنامه ريزی‌های آنان را در شكل گيری شخصيت فرهنگی و سياسی دانشجويان نقش مهم و سرنوشت ساز خواند.
رئيس دانشكده علوم حديث با اشاره به شرايطی كه در دانشگاه‌ها وجود دارد گفت: معاونت های فرهنگی بايد از جامعيتی برخوردار باشند كه بتوانند همه طيف‌ها را در خود جذب كنند و اگر خود معاونت در يك طيف قرار بگيرد، به طور طبيعی برای ساير طيف‌ها جاذبه‌ای نخواهد داشت.
آيت‌الله ری‌شهری در بخش ديگری از سخنان خود به جاذبه آفرينی برای معارف دينی اشاره كرد و افزود:
توليت آستان مقدس حضرت عبد العظيم(ع) در ادامه افزود:
معاونت های فرهنگی بايد برای انتقال معارف اهل بيت(عليهم السلام) برنامه‌ريزی داشته باشند كه دانشكده علوم حديث می تواند در اين دو مورد به معاونت های فرهنگی دانشگاه ها كمك كند.
رئيس دانشكده علوم حديث با اشاره به حديثی از حضرت امام رضا(ع) كه می‌فرمايند:« رحم الله من احيا امرنا»يعنی اينكه حضرت امام رضا(ع) دعا می كند برای كسانی كه امر اهل بيت (عليهم السلام) را احيا كنند گفت: امر اهل بيت، امر حكومتشان است.
وی در شرح اين حديث گفت:
امام رضا (ع) اول دعا می كند. راوی به حضرت می گويد:«كيف يحيی امركم» چگونه كسی می تواند امر شما را احيا كند. حضرت می فرمايند:« يتعلم علومنا و يعلمه الناس» يعنی معارف ما را ياد بگيرد و به ديگران منتقل كند.
وی در ادامه افزود: در حديث ديگری حضرت می فرمايند:« لو علم الناس محاسن كلامنا لاتبعونا» يعنی اگر مردم زيبايی‌های سخنان ما را بشنوند از ما پيروی می‌كنند.
حضرت آيت الله ری شهری تصريح كرد دانشجو فطرت پاك و صافی دارد و دنبال سخنان منطقی كه مطابق با فطرت و عقل باشد می گردد.
رئيس دانشكده علوم حديث در خصوص انتقال مفاهيم اهل بيت(عليهم السلام) به ديگران گفت: بايد دقت شود مطالب مطابق با نياز افراد باشد و اينكه چه مطالبی برای چه گروهی كاربرد دارد كه همان بيان شود.
حضرت آيت الله ری شهری در بخش پايانی سخنان خود با اشاره به اهميت ايجاد ارتباط عاطفی با دانشجو گفت: اگر معاونت های فرهنگی دانشگاه ها با دانشجويان ارتباط عاطفی برقرار كنند، اين كار می‌تواند از سخنرانی و برگزاری جلسه موثرتر باشد.
خاطرنشان می‌شود‌‌‌‌‌‌‌ سيزدهمين نشست شورای مديران فرهنگی دانشگاه‌های منطقه يك كشور عصر روز دوشنبه 25 خرداد ماه با حضور دكتر خرمشاد، معاون فرهنگی و اجتماعی و دكتر اسلامی، مديكل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری و نمايندگاه دانشگاه های منطقه يك كشور به ميزبانی دانشكده علوم حديث برگزار شد.

  • تــــازه هــــا
  • پـــربـــازدیـــدهــــا
  • استفاده از هوش مصنوعی در آثار دارالحدیث، از دغدغه های مرحوم آیت الله ری شهری (ره) بود
  • آیت الله ری شهری،‌ زمینه‌ساز توسعه آموزش حدیث در بین عموم
  • ویژگی های متمایز آیت الله ری شهری در حدیث پژوهی
  • ضرورت بهره‌گیری از حدیث در همه اجزای زندگی، در اندیشه حدیثی مرحوم آیت‌الله ری شهری
  • آیت‌الله محمدی ری‌شهری؛ صاحب انقلابی بزرگ در علوم حدیث شیعه
  • آیت الله ری شهری مصداق روشن حدیث امام صادق علیه السلام است
  • قرآن چه کسانی را شهید می‎نامد؟
  • مصاحبه با خبرگزاری فارس
  • چگونه بفهمیم چه منزلتی نزد خدا داریم؟
  • شجره طیبه دارالحدیث بیست ساله شد
  • عزم راسخ، خدا محوری، انجام واجبات، ترک محرمات و انس با قرآن زمینه ساز رسیدن به قلۀ ایمان است
  • ویژگی‌های بندگان صالح خدا
حــــدیــــث روز
:
کلیه حقوق متعلق به پایگاه آیت الله محمدی ری شهری می باشد
  • تماس با پایگاه
  • نقشه پایگاه
  • پایگاه‌های مرتبط
      • حدیث نت
      • دارالحدیث
      • حضرت عبدالعظیم(ع)