• معرفی
    • مسئولیت‌ها
    • مصاحبه‌ها
    • از نگاه دیگران
    • معرفی
  • اخبار
    • تمام اخبار
    • آستان
    • مؤسسه دارالحدیث
    • پژوهشگاه و دانشگاه قرآن و حدیث
    • اخبار درس‌ها
    • مراسم و همایش
    • دیدار‌ها و بازدیدها
    • اخبار نشر
    • مراسم تشییع و ترحیم
    • سایر اخبار
  • آثار و تألیف‌ها
  • درس‌ها
  • سخنرانی‌ها
  • خاطره‌‌ها
  • یادداشت‌ها
  • نگارخانه
/ خانه / اخبار / اخبار درس‌ها / فلسفه دین رسیدن به مقام یقین است
×

ارسال ایمیل

در حال ارسال اطلاعات
لطفا تیک "من ربات نیستم" را بزنید !
تاريخ : 1395/12/11 | کد : 56971 | بازدید : 2270

فلسفه دین رسیدن به مقام یقین است

فلسفه دین رسیدن به مقام یقین است
آیت‌الله ری شهری در جلسه هفتگی درس تفسیر با بیان اینکه معرفت شهودی دلیل برتری یقین از ایمان است، گفت: فلسفه دین رسیدن به مقام یقین است.
دیگر رسانه‌ها
منبع : خبرگزاری رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه هفتگی تفسیر آیه چهارم سوره بقره که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت:
«انسان‌های با تقوا به انبیای الهی ایمان داشته و نسبت به قیامت یقین دارند.»

وی با بیان اینکه فلسفه دین رسیدن به مقام یقین است، بیان داشت:
«اگر معاد از دین حذف شود چیزی از دین باقی نخواهد ماند چرا که فلسفه‌ معاد امر و نهی الهی برای انجام تکالیف است.»

آیت‌الله محمدی ری شهری در تبیین اینکه یقین در مقابل ایمان بسیار قوی‌تر است، ابراز کرد:
«مشکل مشرکان در برابر انبیای الهی عدم پذیرش معاد بود در غیر این صورت آنان خدا را قبول داشتند.»

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معرفت شهودی گفت:
«شناخت‌های انسان گاهی براساس استدلال عقلی و گاهی هم بر مبنای دیدن حاصل می‌شود.»

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد:
«انسان اگر به علم‌الیقین برسد عالم آخرت را خواهد دید سپس با عین‌الیقین خواهد دید؛ هر دوی این دیدنها با معرفت شهودی حاصل می‌شود اما در علم‌الیقین انسان با چشم دل آخرت را می‌بیند و در عین‌الیقین انسان با چشم سر آن مشاهدات را خواهد دید.»

وی افزود: خداوند به مستکبران می‌فرماید: «نه تنها شما با چشم دل بلکه با چشم سر نیز جهنم را خواهید دید».

آیت‌الله محمدی ری شهری اضافه کرد:
«امام صادق(ع) می‌فرمایند: اگر شما به علم الیقین رسیده بودید در این عالم بهشت و جهنمتان را مشاهده می‌کردید.»

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه معرفت شهودی دلیل برتری یقین از ایمان است، تصریح کرد:
«انسان نخست مسلمان سپس مومن می‌شود مومن شدن ثمره اعتقادی است که در دل وجود دارد.»

وی افزود: تقوا درجه بالاتری از ایمان است و اگر انسان از مرز تقوا عبور کند به مقام یقین خواهد رسید. عبادت انسان را به یقین می‌رساند.

رییس دانشکده علوم حدیث در پایان خاطر نشان کرد:
«انسان باید تا آخر عمر عبادت کند تا به مقام یقین برسد.»

  • تــــازه هــــا
  • پـــربـــازدیـــدهــــا
  • پیوند معارف وحیانی و تجربه بشری در اسلامی‌سازی علوم انسانی در اندیشه‌های آیت الله ری شهری
  • نیمی از فعالیت علمی آیت الله ری شهری به حوزه اعتقادات اختصاص دارد
  • نقش محوری آیت‌الله ری‌شهری در تأسیس نهادهای نوین حوزوی و علوم انسانی اسلامی
  • طرحنامه نبوت در نگرش و اندیشه‌های کلامی آیت الله ری شهری
  • تعادل میان عقل و نقل در پژوهش‌های دارالحدیث، ‌بر اساس دیدگاه آیت الله ری شهری
  • آیین نکوداشت اندیشه‌های کلامی آیت الله محمدی ری شهری (ره) در قم برگزار می شود
  • قرآن چه کسانی را شهید می‎نامد؟
  • چگونه بفهمیم چه منزلتی نزد خدا داریم؟
  • مصاحبه با خبرگزاری فارس
  • شجره طیبه دارالحدیث بیست ساله شد
  • عزم راسخ، خدا محوری، انجام واجبات، ترک محرمات و انس با قرآن زمینه ساز رسیدن به قلۀ ایمان است
  • ویژگی‌های بندگان صالح خدا
حــــدیــــث روز
:
کلیه حقوق متعلق به پایگاه آیت الله محمدی ری شهری می باشد
  • تماس با پایگاه
  • نقشه پایگاه
  • پایگاه‌های مرتبط
      • حدیث نت
      • دارالحدیث
      • حضرت عبدالعظیم(ع)