و أَجرِ لِلنّاسِ عَلى يَدَيَّ الخَيرَ، ولا تَمحَقهُ بِالمَن. منّت، صدقه را باطل میکند؛ و برخی از گناهان همه اعمال را حبط میکند.
جلسه چهارصد و پانزده 94/08/11، بحث در مسائل مربوط به تقسیم و مستحقین خمس بود. یازده مسئله آن را تا کنون خواندهایم و اینک به مسئله دوازدهم میپردازیم. مسئله دوازدهم: ...
و أَجرِ لِلنّاسِ عَلى يَدَيَّ الخَيرَ، ولا تَمحَقهُ بِالمَن. ...
جلسه چهارصد و چهارده 94/08/10، بحث در مسئله هشتم از مسائل مربوط به تقسیم و مستحقین خمس بود. گفتیم در این مسئله که راجع به انتقال سهم سادات به شهر دیگر است، هفت فرع ...
و أَجرِ لِلنّاسِ عَلى يَدَيَّ الخَيرَ، و لا تَمحَقهُ بِالمَن. خدایا! خیر را به دستان من جاری کن؛ ولی آن را با منّت گذاشتن بر دیگران نابود نکن.
تبیین جمله «وَلاَ الضَّالِّینَ» از سوره مبارکه فاتحة الکتاب
جلسه سیزده 5/8/1394، هفت فرع در این رابطه، مطرح شد. فرع اصلی این بود که در صورت وجود مستحق در شهر خود، آیا انتقال سهم سادات جایز است یا خیر؟ ...
و أَجرِ لِلنّاسِ عَلى يَدَيَّ الخَيرَ، ولا تَمحَقهُ بِالمَن. ...
جلسه چهارصد و دوازده 94/08/04، نظر آیت الله خویی ...
و أَجرِ لِلنّاسِ عَلى يَدَيَّ الخَيرَ، ولا تَمحَقهُ بِالمَن. ...
جلسه چهارصد و یازده 94/07/21، قول ششم: صرف در مصالح عامه از راه احراز رضایت امام علیه السلام، ششمین نظریهای که بسیاری از فقهای معاصر آن را پذیرفتهاند، این است ...
و أَجرِ لِلنّاسِ عَلى يَدَيَّ الخَيرَ، ولا تَمحَقهُ بِالمَنّ. ...
جلسه چهارصد و دهم، 94/07/20، بحث در مسئله بسیار مهم مصرف سهم امام علیه السلام در عصر غیبت بود. راجع به زمان غیبت چون نص خاص یا اجماعی نداریم، اقوال متعددی نقل شده ...
و أَجرِ لِلنّاسِ عَلى يَدَيَّ الخَيرَ، ولا تَمحَقهُ بِالمَن. ...
و أَجرِ لِلنّاسِ عَلى يَدَيَّ الخَيرَ، ولا تَمحَقهُ بِالمَن. ...
جلسه چهارصد و نهم، مسئله ششم: حکم پرداخت بیش از مئونه سال به مستحق ...
جلسه ششم، دو موضوع قابل بررسی: یکی اکتفا یا عدم اکتفای ادعای سیادت بود که گفتیم اگر شخص متهم به دروغگویی نباشد از باب حجیت خبر ثقه در موضوعات، ادعای او تصدیق میشود. ...
و عَبِّدني لَكَ و لا تُفسِد عِبادَتي بِالعُجب. خدایا! من را به عبادت خودت وادار و کاری کن عبادتم، با عجب و خودپسندی فاسد نشود.
جلسه چهارصد و هفتم، صحبت درباره مسئله پنجم از مسائل مربوط به مستحقین خمس بود. این مسئله که متن آن را در جلسه قبل خواندیم راجع به کسی است که ادعای سیادت دارد یا کسی ...